Sydney!

5 februari 2016 - Eden, Australië

Na heel wat gebel en gehannes stonden we dan eindelijk tussen de Roemenen en Joegoslaven uuh druiven. Het druivenplukken was op zich niet heel intensief werk maar de baas die dacht dat hij met schelden en vloeken zijn personeel harder kon laten werken maakte het er niet leuker op. We waren van veel dagen werk en geld uitgegaan maar door een aantal regenachtige tegenslagen hebben we uiteindelijk maar 6 dagen gewerkt in de Hunter Valley. Gelukkig verbleven we voor 2 weken op een gratis camping en hadden we onze douche na wat je een sportieve uitdaging kunt noemen in het lokale zwembad. Uiteindelijk hebben we 2 dagen eerder ontslag genomen en zijn we naar Sydney vertrokken. Maar ach, bij mijn volgende wijntje kan ik in ieder geval zeggen dat ik er hard voor heb gewerkt!

In Sydney mochten we bij Gijs thuis in Bondi Junction bivakkeren. Hij woont daar in een studentenhuis achtig gebouw bijna middenin het winkelcentrum. Echt super lief dat we zelfs ons eigen bed en slaapkamer kregen! We moesten dan wel dealen met de studentenhuis regels, een smerige bende, slapende mensen op de bank, drankspelletjes, weinig slaap, ongezond eten en de voordeur stond altijd wagenwijd open (ja i know, middenin Sydney.)! Maar voor ons was het een echte luxe na al die weken op gratis kampeerplaatsen!

Na een dag met een kater in Sydney te hebben rond gewandeld werden we ’s avonds door Hans opgehaald. Hans is een van de jongens die Ankje en ik op Bali hebben ontmoet. Hij had een Australische Franse vriend uitgenodigd wat erg tactisch en handig was voor mijn Frenchie! Zo konden Hans en ik ook af en toe nog een Nederlands lullen. Ze hebben ons mee uiteten genomen in Bondi en daarna hebben we nog gezellig een paar drankjes gedronken. We hebben een erg leuke avond gehad, het is jammer dat je tijdens het reizen altijd weer afscheid moet nemen.

De volgende dag zijn Manon en ik nog naar Darling Habour, de Sydney tower en de grote Sant Marie kathedraal geweest. En zonsondergang onder de Sydney Bridge met uitzicht op het Opera House. Daarna met de trein naar Newtown om Gijs op zijn werk te verrassen. Als dank kregen we een gratis door Gijs gemaakte cocktail!
Op ons laatste dag in Sydney gingen we samen met Gijs en Daan naar Codgee beach. Vanuit daar kun je de Coastal Walk naar Bondi Beach doen in ongeveer 1,5 uur. Voordat we de auto weer opzochten in de straten van Bondi en gedag moesten zeggen hebben we nog ons laatste drankje gedronken bij The Buckitlist.

Met mijn deuk in de auto gaat het ook niet echt voorspoedig. Ik weet inmiddels na heel veel telefoontjes en Inspector Gadget werk hoe het gebeurd is en er heeft zich ook een getuige gemeld die het heeft gezien. Helaas was de getuige goed van vertrouwen en dacht hij nadat hij met de vrachtwagenchauffeur had gesproken dat hij netjes een briefje zou gaan schrijven in zijn truck. Hij heeft daarom niet het kenteken van de vrachtauto genoteerd die in de zijkant van mijn auto is gereden. Wel kon hij heel veel andere nuttige informatie geven maar natuurlijk maakt het bedrijf het mij moeilijk en willen ze een kenteken. Daarom heb ik nu de hulp van mijn kerstfamilie ingeschakeld. Simon heeft een eigen verzekeringsbedrijf en veel goede contacten. Hopelijk kan hij mij verder helpen. Ik heb inmiddels al aangifte gedaan bij het politiebureau in de hoop dat zij ons ook wat werk uit handen kunnen nemen. Weer afwachten dus..

Na Sydney zijn we doorgereden naar de Blue Mountains. Waar we een hele middag hebben gewandeld rond de bekende Three Sisters. Het was een mooie maar zware wandeling met heaps maar dan ook hèèl veel trappen! Gelukkig hadden we het weer mee en was het een graad of 22. Wat inhoud dat het ’s nachts in de tent rond de 10 was schat ik zo. Na 2 nachten op èèn van de mooiste campings tot nu toe met vanuit de tent uitzicht op een klein meertje met waterval, reizen we nu via de kust verder naar het zuiden! We hebben al wilde zeeleeuwen gespot in Narooma!

1. Anita:
    7 februari 2016
    Weer top allemaal. Maar goed dat je verslagen schrijft zodat je het later terug kunt lezen. Het is teveel om te onthouden!!!!!