Melbourne!

20 april 2016 - Coburg North, Australië

Het is precies 2 maanden geleden dat ik voor het laatst wat op mijn blog heb gezet! (No worries, ik leef nog steeds!) Dat houdt in dat ik ook alweer meer dan 2 maanden in Melbourne ben! Wat in eerste instantie niet de bedoeling was.. Zo zie je maar dat plannen en reizen niet echt samen gaan.

Vanaf de zondag dat ik mijn laatste blog plaatste is het allemaal heel snel gegaan. In de Maccas vonden we op Gumtree (a la Markplaats) een advertentie voor een kamer in een shared house in Melbourne. Nog diezelfde middag zijn we daar langs gegaan, kennisgemaakt, terug om de tent voor de aller aller laatste keer in te klappen en die avond al zaten we met gezellige mensen, bbq, gitaarmuziek en puppy’s in onze nieuwe achtertuin! Het was zooo fijn om die avond weer een gewoon bed met dekens in een wind, warm en waterdicht huis te hebben! De gratis douches (soms koude) in tankstations of publieke zwembaden was ik snel vergeten! Na 3 maanden in een tent leer je echt de normale dingen zoveel meer te waarderen!

We wonen hier in de suburb Coburg North samen met 3 Colombiaanse jongens Nico, Jose en Philipe met momenteel ook zijn vriendin Diana. Een Australisch stel Jo en Andy. Een Australische man Ben en een Nederlands meisje waar we niet echt contact mee hebben. Bij Manon en mij op de kamer slaapt ook nog een Braziliaans meisje Amanda. Veel mensen maar door alle verschillende werktijden is het nooit druk in huis! ’s Avonds na het werk zitten we vaak met z’n allen in de keuken te eten of gaan we een drankje doen in de stad! Jo en Andy zijn de eigenaren en ze hebben zelf ook veel gereisd. Ze hadden goede ervaringen met shared houses en daarom hebben ze besloten om dit ook met hun eigen huis te doen. Ze vinden het belangrijk dat het voelt als een thuis! En dat doet het zeker! Het is een beetje zoals in Friends, als een grote familie met altijd veel gezelligheid!

Op het werk gaat het ook erg goed! Ik bleef mezelf verbeteren en ik werd zelfs nummer 4 in de lijst van beste verkopers in heel Australië. Nu ben ik inmiddels teammanager van een groep van 12 verkopers. Het is veel werk en erg lange dagen. We werken 6 dagen in de week en meestal ben ik rond 9 a 10 uur ’s avonds thuis. Daarentegen leer ik elke dag zo ontzettend veel over verkooptechnieken, persoonlijke ontwikkeling en manager eigenschappen! Een super kans dus! En over het geld mag ik als backpacker ook zeker niet klagen. Ik verdien nu zelf in plaats van $3 per geïnstalleerde lamp $4 en voor elk lichtje dat mijn teamleden verkopen krijg ik $0,50. Het werk zelf is niet altijd makkelijk, de ene dag loop je in de brandende zon en is het 43 graden en de volgende dag 15 met regen. Daarnaast blijf je een doorknocker en krijg je dus ook vaak een deur in je gezicht gesmeten. Natuurlijk zijn er ook de leuke klanten waar je zo een half uur mee staat te praten over van alles en nog wat of ze vragen of je wat wilt eten of drinken! Dit soort klanten maakt het werk leuk en houdt je op de been! Mijn laatste volle week was een record week voor het bedrijf en mijn team. Op maandag hebben we als team 1040 lampen verkocht. Nog nooit heeft een team zoveel gedaan op 1 dag. Die week eindigden we als team Panthers op 3636 totaal!! We hebben dit dan ook goed gevierd als team (wat we overigens wel vaker doen na het werk op bijna alle dagen van de week) en met de teammanagers een etentje op kosten van de baas!

Ook heb ik een gezellige dag met Rich doorgebracht. Hij was samen met de Nederlandse Hans op Bali toen Ankje en ik daar ook waren! Rich was hier nu voor zijn eigen bedrijf in Melbourne en heb ik eindelijk mijn eerste Batlow cider van hem gekregen! Verder zijn we uiteten geweest en hebben we wat gesightseed in de stad!

Vanaf dag 1 ben ik hier in Melbourne bezig om mijn auto te verkopen. Wat door de deuk die er nog steeds zit toch erg lastig bleek te zijn! Gelukkig had ik de tijd om hem te verkopen en kon ik met de prijs omlaag gaan. Omdat de registratie in Queensland verliep in februari moest ik hem overzetten naar Victoria. Dit was ontzettend veel gedoe en het heeft me uiteindelijk $850 gekost om de juiste kentekenplaten te krijgen. Ook moest ik nog een soort APK keuring doen voordat ik de auto officieel kan verkopen. Wat nog eens 1000 dollar heeft gekost. Na heel wat bezoekers en geïnteresseerde is het me eindelijk gelukt om de auto te verkopen! Voor $4000!! Hetzelfde bedrag wat ik voor de auto betaald heb maar daar moet ik natuurlijk wel de registratie en de APK vanaf trekken.

Inmiddels heb ik ook eindelijk een vliegticket naar Nieuw Zeeland geboekt! De 25ste vlieg ik van Melbourne naar Christchurch. Daar ga ik eerst rond reizen op het Zuidereiland en daarna door naar Noord! Ontzettend veel zin in maar ik heb ook wel weer een beetje gezonde spanning om Melbourne en Australië weer achter me te laten en alleen verder te reizen! Ik ben op het punt aangekomen dat ik weer keuzes moet gaan maken! Als je naar Nieuw Zeeland gaat op een toeristen visum moet je namelijk ook een retourticket hebben. Ik moet dus nu een keus maken waar die retour vlucht naar toe gaat! Een luxe probleem dus, maar het blijft altijd lastig om keuzes te maken! ;)